niedziela, 1 marca 2015

Idealna lektura na urodziny :)

Małgorzata Musierowicz - Małomówny i rodzina
wydawnictwo - Akapit Press
cykl - Jeżycjada (tom 0)
rok wydania - 1975
wydanie zmienione - 1991
liczba stron - 256
ocena - 10/10

Wiem, to wstyd i hańba że nigdy nie miałam styczności z książkami P. Musierowicz.  
Nie potrafię tego wytłumaczyć. Mogę się tylko kajać. 
Ale jak niektórzy może wiedzą, potrafię uczyć się na błędach i je naprawiać.  Tak więc postanowiłam nadrobić zaległości. 
Książka okazała się dla mnie idealną lektura na moje 30 urodziny. Powrót do dzieciństwa i to tego w najlepszym wydaniu. Troje rodzeństwa. Mama. Babcia. Życie na wsi i wychowywanie dzieci w latach 70. Czy gdzieś nadal są takie rodziny? Odżyła we mnie tęsknota za swoim dzieciństwem, za wsią, na której nigdy nie mieszkałam, za wspólnotą sąsiedzką - małomiasteczkową, za przygodą. 

Książka jest tomem "zerowym" cyklu "Jeżyciada" a co za tym idzie rozpoczęłam swoją przygodę z tym cyklem. Polecam. Pomiędzy romansami, kryminałami. Genialna pozycja. Żałuje tylko że moje córka nie chce po nią sięgnąć. No ale może i na nią przyjdzie pora :)