wtorek, 26 maja 2015

Z cyklu, poznaje to co fascynuje moją córkę :) - Ned Vizzini, Chris Columbus - Dom tajemnic i Dom tajemnic starcie potworów.

 Dom Tajemnic (tom 1 i 2) 
Wydawnictwo - Znak Emotikon
rok wydania - 2013, 2014
liczba stron - 512, 482
moja ocena 9/10, 8/10

Jeśli chcesz poznać swoje dziecko lepiej, poznaj to co je fascynuje: muzykę (ojej), filmy (jeszcze powiedzmy), książki (i tu robi się ciekawie). No cóż nie udało mi się zarazić córki cudowną (moim zdaniem) literaturą polską dla młodzieży, ale za to ona przekonała mnie (wcale bardzo nie musiała nalegać), bym sięgnęła po jej ulubioną pozycję "Dom tajemnic" Książki przeczytałam w weekend. Są pełne walki dobra ze złem, które oczywiście wygrywa, pełne magii, starć, przygód, ale również dobrego przekazu, że rodzina jest najważniejsza, że są wartości które są warte obrony i walki o nie i że warto być przyzwoitym. Co prawda, druga część czytana zaraz po pierwszej, zaczęła mi się dłużyć lekko, ale i tak nie mogę się doczekać kolejnej części. Polecam. Nie tylko dla nastolatków.