poniedziałek, 22 czerwca 2015

44/15 Lucy Maud Montgomery - Wymarzony Dom Ani

Wydawnictwo - Bellona
Seria - Perły literatury młodziezowej
cykl - Ania z Zielonego Wzgórza - (tom 5)
Rok wydania - 2015
liczba stron - 384
moja ocena 8/10

Zaczęłam tę książkę 15 lat temu, wtedy kiedy na świat miała przyjść moja cudowna Ania. (Podświadomie wiedziałam że to będzie córeczka :)) Odłożyłam w połowie po tym jak Ania traci swoje dziecko. Wtedy było to dla mnie zbyt trudne do czytania. Teraz sięgnęłam po nią znowu, ponieważ w jakimś stopniu nasze życie zatoczyło koło. Ania ta moja, zachorowała, potem leżała w szpitalu, a ja obok jej łózka, podczas jej snu oddawałam się niedokończonej kiedyś lekturze. Wchłaniałam ciszę, spokój i prostotę świata tej książki, wchłaniałam pokonywanie bólu (w płynącym czasie) i wchłaniałam szczęśliwe zakończenie (w które wierzę i dla siebie). Potrzebna mi była ta lektura. Szczególnie teraz.

Za takie książki, w takich chwilach, Kocham Cię, moje życie.