poniedziałek, 14 grudnia 2015

67 - 74/15 W drodze do perfekcyjności- czyli poradniki o pielęgnacji domu

 Nie jestem osobą, która ma zagracony dom, ani która pilnie potrzebuje wizyty Małgosi Rozenek by go odgruzować.  Ale zarówno program PPD jak i książka pokazały Polkom a w tym mi, że jeśli chodzi o sprzątanie są dwie opcje: sprzątać lub nie sprzątać :) A tak poważnie albo nie sprzątamy i później jeśli chcemy ogarnąć ten bałagan to jest bardzo trudno, ciężko i czasochłonne. Albo sprzątamy systematycznie po trochu  i nie mamy "spiny" (jak mawia moja latorośl), nawet przed świętami. A na pytanie mamy, czy teściowej "już posprzątałaś na święta" można odpowiedzieć już na początku grudnia "właściwie tak, została taka tam kosmetyka" :)Wiem łatwo mi mówić, pracuje do 16.00, soboty mam wolne, nie mam (puki co) małego dziecka i co najważniejsze mam prawie perfekcyjnego męża, który zdecydowanie uznaje połowę obowiązków domowych jako swoje, czyli męskie :) Ale jak każda pani domu czasem i ja potrzebuje natchnienia, a co najlepiej się sprawdzi w przypadku książkoholiczki? oczywiście pięknie wydane książki :)

wydawnictwo - Pascal
rok wydania - 2013
liczba stron - 272
moja ocena 8/10

Pierwszy poradnik Perfekcyjnej pani domu. Wcześniej miałam okazję czytać  wersję Anthei Turner i przyznaję że ta nasza rodzima bardziej mi się podoba. Polska wersja jest pięknie wydanym poradniko - albumem. Jest w nim nie tylko sporo rad, ale i zwykłych inspiracji jak można coś ulepszyć, usprawnić. Polecam.
 

wydawnictwo - Pascal
rok wydania - 2014
liczba stron - 328
moja ocena - 8/10

Pięknie wydany, z perfekcyjnymi zdjęciami poradnik powiedzmy uzupełniający poprzednią pozycję "Poradnik Perfekcyjnej Pani Domu". Bo któż z nas nie chciałby być perfekcyjną? Ja bym chciała :)
Pozycja podzielona na dwanaście miesięcy, podzielona również na cykle, dla siebie, dla domu, dla rodziny. Przyznaję mam słabość do takich książek, szczególnie że uwielbiam rozplanowywać swoją pracę na rzecz domu, choć jak to często bywa rzeczywistość śmieje się z moich planów. Ale wyznaję zasadę że w życiu nie chodzi o to by być idealnym (bo już wiem, że się nie da), ale o to by do tej perfekcyjności dążyć. A ta pozycja mi w tym pomaga. Polecam.
Wydawnictwo - Wydawnictwo Literackie
rok wydania - 2015
liczba stron - 252
moja ocena - 10/10

Ta książka to zdecydowanie moja perełka jeśli chodzi o książki dotyczące prowadzania domu. Znalazłam w niej przepis jak sprzątać, ale przede wszystkim jak czerpać radość, siłę i spełnienie ze sprzątania i prowadzenia domu. Jest tu recepta jak dbać o dom, wystarczająco lecz perfekcyjnie, jak pokochać ten dom, jak stworzyć w nim magię... polecam i naprawdę lubię. :)
wydawnictwo - Muza
rok wydania - 2015
liczba stron - 224
moja ocena - 8/10

Co prawda jeśli chodzi zarówno o tę jak i dwie poniższe pozycje trzeba przyznać nie są odkryciem ameryki, nie znajdziemy tam super odkrywczych rzeczy. Wręcz przeciwnie. Ale tak z drugiej strony nie do końca chodzi mi o znalezienie w tych książkach recepty na sprzątanie. Chodzi mi o odkrywanie wciąż pasji i radości w prowadzeniu domu. Magia sprzątania jest typową pozycją w stylu odgruzuj swój dom. Sprzątnij go raz a porządnie. Ale dla tych co jak ja sprzątają systematycznie, jest również ciekawą pozycją. Polecam.
wydawnictwo - czarna owca
rok wydania - 2013
liczba stron - 224
moja ocena - 7/10 

rok wydania - 2015
liczba stron - 160
moja ocena 8.10

 

  Wydawnictwo: Helion
Seria Wrox
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 152
moja ocena - 9/10 

To pierwsza pozycja, którą zakupiłam w drodze do doskonałości. Bardzo rzeczowa, prosta, pomocna. W dodatku w niewielkiej, wygodnej formie. Polecam.


Wydawnictwo Axel Springer Polska
Seria Fakt
Oprawa: Miękka
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 96
moja ocena - 5/10