poniedziałek, 11 stycznia 2016

2-16 Dawid Hewson + Dochodyenie


Cykl: Sarah Lund (tom 1)
rok wydania - 2013
liczba ston - 880
moja ocena - 8/10

Książka na motywach scenariusza serialu The Killing. 
Serialu nie widziałam, ale książkę mogę polecić.
880 czasem lepszej, czasem gorszej treści (no bo jak można prowadzić jedno dochodzenie, co prawda złożone, na 880 stronach??) Widać można.
Wątki dochodzenia mieszają się ze sobą, zmieniają i jak już człowiek przywykł do winnego, to bach zmiana i znów cała akcja rozpoczyna sie od początku :). Wiem narzekam trochę, bo umęczyła mnie lekko ta lektura (może odwykłam od kolosów?), ale i tak warta jest przeczytania. 
Mieszają się tu wątki dochodzenia, wewnętrzne polityczne walki, dodatkowo tak jakby rozwijała się psychologiczna wizja życia głównej bohaterki oraz jej układów rodzinnych. Ale czy tak będzie, przekonam się sięgając po kolejne części cyklu, co niebawem mam nadzieje się wydarzy. Polecam.