poniedziałek, 22 lutego 2016

8/16 Jojo Moyes - Zanim się pojawiłeś

Wydawnictwo - Świat książki
rok wydania - 2013
liczba stron - 384
moja ocena 10/10

Przyznam szczerze po ta książkę sięgnęłam dość niechętnie. Nie miałam ochoty na romans, to nie był dobry czas dla tej książki. A jednak ta powieść okazała się, po pierwsze idealna na chwilę w której ją czytałam, po drugie to cudowna odskocznia od problemów, po trzecie historia jest niebanalna, po czwarte jest to powieść z zakończeniem skłaniającym do bardzo głębokiej refleksji, po piąte i ostatnie, jeśli kończę książkę i po postawieniu sobie pytań:
"czy ta książka coś wniosła do mojego życia?", 
"czy przeczytanie jej coś mi "dało"?", 
"czy dzięki niej coś się we mnie zmieniło?"
i na każde z tych pytań mogę odpowiedzieć twierdząco - to zdecydowanie muszę ocenić ja na 10 :).

Powieść opowiada o młodej dziewczynie, która niespodziewanie zmienia pracę i staje się opiekunką sparaliżowanego mężczyzny. Po pewnym czasie między młodymi pojawia się przyjazna więź. Wszystko to osnute jest ciepłem, wzruszeniem, walką i smutkiem. Wszystko to opowiedziane jest bez patosu, a z drugiej strony z sercem. 

Z tego co wiem, niedługo (premiera w Polsce zapowiedziana jest na 10 czerwca 2016r) będzie można obejrzeć zekranizowaną wersję powieści i już się nie mogę doczekać. 

Tymczasem polecam sięgnąć po książkę. Dla mnie zdecydowanie warto. 

 
(Źródło fotografii: filmweb.pl)