poniedziałek, 14 marca 2016

11/16 - Małgorzata Musierowicz - Opium w rosole

cykl - Jezycjada (tom 5)
Wydawnictwo - Akapit Press
data wydania - 2002 (?)
liczba stron - 236
moja ocena 10/10

 Jak postanowiłam na początku roku, tak czynię. Staram się iść za wyzwaniem i do końca roku mieć za sobą lekturę wszystkich części Jeżycjady. Czy potrafię być obiektywna w stosunku do książek Małgorzaty Musierowicz? Raczej nie. Kocham jej całym sercem i mam żal że nie dotarłam do tego cyklu w dzieciństwie. 

 "Opium w rosole" otrzymało nagrodę "Orle Pióro" tygodnika "Płomyk" w 1985 roku. I słusznie, bo tom 5 moim zdaniem to istne arcydzieło. Jak również poradnik rodzinny w jednym. Bohaterki czyli Kreska i Genowefa urzekły mnie całym sercem. A Borejkowie jak zwykle zapraszają by rozsiąść sie wygodnie w ich fotelu, pobyć w cieple ich ogniska domowego, zjeść przepyszny PRL-owski rosół i podyskutować o literaturze, życiu, rodzinie i miłości. 

Zdecydowanie POLECAM. Młodym, poszukującym siebie, ale tym razem bardziej jeszcze polecam dorosłym by przypomnieli sobie co jest w życiu najważniejsze.