poniedziałek, 9 maja 2016

27/2016 Jana Frey - Bez odwrotu

 Wydawnictwo - Zakład Narodowy im. Osolińskich
data wydania - 2005
liczba stron - 136
kategoria - dla młodzieży
moja ocena 8/10

 Romantyczna pierwsza miłość. Niespełna 15-letnia Lilli zachodzi w ciążę. Nie jest na to przygotowana. Sama jest jeszcze dzieckiem. Czy będzie odpowiedzialną matką, czy da sobie radę? Czy jej chłopak dojrzał do roli ojca? Problemy narastają... Pytania można mnożyć... Każde rozwiązanie jest trudne./ opis za: www.lubimyczytać.pl / 

Muszę przyznać, że mam wielki sentyment do książek zajmujących się zagadnieniem młodego macierzyństwa. Znane są mi problemy i rozterki młodych bohaterek tych powieści. A co za tym idzie jeszcze nigdy nie zawiodłam się na tego rodzaju opowieściach i zawsze była to dla mnie ważna lekturą, tak samo było zresztą i w tym przypadku. Z autorką nie miałam wcześniej do czynienia, więc ciężko mi się odnieść do tego czy to jej styl, czy treść bardziej mnie urzekła. Nie wiem czy do końca mogę być obiektywna w tym zakresie.  Jednak książka porusza bardzo ważny, trudny temat, niestety wbrew pozorom dość powszechny. 
Ta krótka opowieść to bardzo poruszający zapis wydarzeń, które miały miejsce w rzeczywistości. To opis uczuć, ciężkich, tragicznych, ale i wzruszających. Uczuć niemalże z dna rozrywającego się serca. To nie tylko pozycja z rodzaju "ku przestrodze", to tez pozycja "dla zrozumienia problemu" Polecam.