poniedziałek, 25 lipca 2016

42-43/2016 Jego wysokość Longin / Longin tu byłem - Marcin Prokop


Wydawnictwo - Znak emotikon
Cykl - Longin
Rok wydania - 2014/2015
Liczba stron - 120/120
Moja ocena 9/10

Mamy taką niepisaną tradycję w naszym domu, że generalnie jak chwytają nas choroby, lub po prostu gorsze, chandrowate babskie chwile sięgamy po książki z cyklu literatury dziecięco - młodzieżowej, które czytamy sobie nawzajem na głos. Te książki były rewelacyjną propozycją na te okazje. Cudowne, przezabawne, barwne opowieści o dorastaniu w PRL-u. Ja czytałam je z łezką w oku wspominając balonówki, resoraki, Pewex. Moje dziecię słuchało z otwartą buzią. Okazało się że przeczytanie tych publikacji było idealnym pretekstem do rozmów o tak niedawnych czasach, do wspomnień, do podpytywania dziadków o to co oni zapamiętali z lat swojej młodości :) Gorąco polecam i mam nadzieję że autor ma jeszcze w zapasie kilka opowieści, które spisze w kolejnych częściach, bo ja mogłabym je czytać bez końca.