poniedziałek, 7 listopada 2016

66/2016 Harry Potter i Przeklęte dziecko


Wydawnictwo - Media Rodzina
Data wydania - 22.10.2016
liczba stron - 368
moja ocena - 9/10

Gdy dowiedziałam się, że Harry Potter powrócił, wstrzymałam oddech. Zatrzymałam się na chwilę z radości, ale również z niepewności. Czy jest możliwy powrót do świata czarodziejów? A jednak! Okazuje się że ten świat nadal zachwyca, nadal ciekawi, mimo upływu lat czytelników pierwszych wydań. Już dawno nie miałam w rękach książki, która tak bardzo podzieliła świat mugolskich pochłaniaczy książek. No cóż. Tęskniłam za magia historii o Chłopcu, Który Przeżył, za stylem J.K. Rowling, za światem stworzonym przez autorkę serii. Tęskniłam tak bardzo, że Przeklęte Dziecko traktuję jak prezent. Wierzę jednak że konserwatywni wielbiciele magii mogą czuć się rozczarowani. Nie oznacza to jednak. że należy splunąć przez lewe ramię na sam widok tej sztuki, bo w takim formacie jest ta opowieść. A swoją drogą jak cudownie byłoby zobaczyć ją na deskach teatru... 
Po książkę sięgnęłam, ponieważ chciałam odnaleźć to co zostawiłam po zakończeniu siódmej cześć cyklu o Harrym Potterze. Odnalazłam. Przez dwa wieczory zniknęłam w swoim ukochanym fotelu, przykryta kocem, jak peleryną niewidką i przeniosłam się za sprawą płynnego "proszku fiuu" do świata czarodziei :). Przez te dwa wieczory znów byłam "prawie dzieckiem" żyjącym w świecie gdzie dobro zwycięża. Byłam wzruszona relacją dojrzałego Harrego Pottera i jego syna. Albus Severus zmaga się nie tylko ze swoja niedoskonałością, która przy legendzie jego ojca rozrasta się do niewyobrażalnych dla niego rozmiarów, ale też z niezrozumieniem, niewidocznością, czyli z uczuciami z którymi często zmierza się nastolatek w mugolskim świecie.
Wydaje mi się że jak ktoś sięga po tą książkę, powinien mieć na uwadze jej formę. To sztuka, brak jej opisów, składa się z dialogów. Ale z drugiej strony czy po 7 tomach, i 8 filmach naprawdę czytelnik potrzebuje opisów by sobie wyobrazić świat w którym rozgrywa się akcja? Mi nie było to potrzebne. Polecam zdecydowanie.