piątek, 18 listopada 2016

68/2016 Chcieć mniej. Minimalizm w praktyce - Katarzyna Kędzierska


Wydawnictwo - Znak
Data wydania - 31.08.2016
liczba stron - 304
kategoria - poradniki, psychologia 
moja ocena - 4/10

Przyznam szczerze, sięgnęłam po tą książkę z wielką radością. Od jakiegoś czasu zaglądam na bloga autorki - simplicite.pl,  poza tym, jest to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. 
Szata graficzna, wydanie, okładka , kompozycja, wszystko piękne, minimalistyczne. 
Z drugiej jednak strony, mam wrażenie, że wszystko to, było na blogu autorki, lub innych stronach o tej tematyce. Nie jestem zagorzałą minimalistką, jednak szanuję swój wolny czas, nie gonię za konsumpcją, nie zalewam się rzeczami (poza książkami - ale to nałóg z którego nie chce się leczyć), często bywam offline. Lektura tej książki, nie zmieniła więc mojego nastawienia, utwierdziła tylko w przekonaniu że moja osobista droga do minimalizmu (ale bez przesady) jest drogą słuszną. 
Tak czy inaczej ta publikacja nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań, zabrakło mi w niej 100% autentyzmu. Spodziewałam się czegoś więcej po tej autorce.
Tak, czy inaczej książkę polecam, szczególnie osobom, które są "chomikami" i które chciałyby sprowadzić się na drogę ku minimalizmowi i spokojnemu życiu. To dobra książka do takiego wprowadzenia w temat.  Te osoby które mają już za sobą jakąś cześć minimalistycznej drogi zachęcam do zapoznania się z lekturą, choćby po to by wyrobić sobie zdanie. Ja swój egzemplarz (w duchu minimalizmu) wypożyczyłam z biblioteki.