poniedziałek, 31 października 2016

62/2016 Katarzyna Bonda - Tylko martwi nie kłamią

 Cykl: Hubert Meyer (tom 2) 
Wydawnictwo - Muza
Data wydania - 30.09.2015
Liczba stron - 608
kategoria -  thriller/sensacja/kryminał 
Moja ocena - 9/10
strona autorki - katarzynabonda.pl

To moje pierwsze spotkanie z literaturą Katarzyny Bondy i już wiem, że na 100% nie ostatnie. Długo zbierałam się do przeczytania tej książki, bo po pierwsze to tom drugi (pierwszy dopiero zakupiłam...), po drugie wydanie jest moim zdaniem bardzo nieudane. Kieszonkowa wersja bywa ok, ale wielkość czcionki, której użyto w tej książce, jest męcząca, nie nadaje się do czytania w podróży, ani wieczorami, a jest to moje główne środowisko do czytania.  
Pozytywne opinie blogerek i znajomych, jak również potrzeba mocniejszej i konkretniejszej treści skłoniły mnie do sięgnięcia jednak po tę książkę. Zdecydowanie nie zawiodłam się.
Uwielbiam postacie profilerów, więc z zaciekawieniem śledziłam losy Huberta Meyera. Jak pisałam nie znam pozostałych tomów, jednak odniosłam wrażenie że główny bohater zaginął gdzieś w gąszczu innych postaci, w tym wyraźnie zarysowanych inspektorze Szerszeniu i pani prokurator Weronice Rudy. 
Głównym wątkiem powieści jest śledztwo policyjne mające na celu ustalenie przyczyn śmierci "śmieciowego barona". Ale jak to w dobrym kryminale, czym dłużej trwa akcja tym więcej powstaje znaków zapytania, więcej podejrzanych i wątków... a te sięgają nawet historii sprzed 17 lat. Co prawda akcja wciągnęła mnie dopiero po jakiś 250 stronach, ale i tak zaliczam czytanie tej książki do przyjemnych (mimo złego wydania). Dodatkowo autorce udało się zaciekawić mnie scenerią w której rozgrywa się powieść - Katowicami.Jest to dla mnie kompletnie obce miasto, ale mam nadzieje je kiedyś odwiedzić i myślę że spojrzę na nie przez pryzmat ciekawych opisów autorki.
Podsumowując czytanie tej książki, sprawiło mi wiele przyjemności i zdecydowanie zachęciło do poznania innych utworów tej autorki. Jest to idealna powieść na jesienne, długie wieczory. Zdecydowanie polecam.