wtorek, 24 stycznia 2017

11/2017 Róża - Agnieszka Opolska / Wydawnictwo Opolska


Agnieszka Opolska - Róża
Wydawnictwo - Wydawnictwo Opolska
Data wydania- 14.01.2017
Liczba stron - 420
kategoria - literatura obyczajowa
moja ocena -  9/10

 
"- Są różne bezdomności, ale to bezdomność serca jest najdotkliwsza - powiedział smutno."
 
W "Róży"  poznajemy historię Karoliny, która z pozoru prowadzi spokojne, uporządkowane życie. Ma pracę, dom, męża, dla którego jednak, przestaje w pewnym momencie być widoczna. Gdy bohaterka odkrywa romans małżonka, postanawia oddać mu wolność i zniknąć (dosłownie) z jego życia. Pakuje się i wyjeżdża do Francji, do domu dla bezdomnych. Placówką opiekuje się Christopher, bliski znajomy jej ciężko chorego wuja. W Maison losy Róży komplikują się jeszcze bardziej...

 "Róża" to zdecydowanie wielowątkowa powieść, jednak ze spójną, logiczną, dobrze rozplanowaną akcją. Tłem dla losów bohaterki, jest Mały Książę, malarstwo, życie artystyczne, bezdomność, wolontariat, alkoholizm, potrzeba miłości, akceptacji, kryzys małżeński, rodzinne tajemnice. Jednak nie pogubimy się w tych wątkach, one przepływają między sobą, jak dobrze zaprojektowane konstrukcje :)

To moje pierwsze spotkanie z prozą Agnieszki Opolskiej, ale niezmiernie udane. Mam wrażenie że "Róża" to jedna z najlepiej zaplanowanych książek jakie miałam przyjemność czytać w ostatnim czasie. Miałam poczucie wielkiego szacunku autorki, zarówno do swoich bohaterów, jak i czytelników. Pisarka stworzyła piękna, ciepłą, mądrą i wartościową powieść o poszukiwaniu siebie. 
Ciekawy zabieg to oddanie głosu mężowi bohaterki i opisywanie tych samych wydarzeń z obu stron. 
Styl autorki zasługuje na wielką uwagę. Jest mi bardzo bliski, poczułam niejako więź z autorką. Co prawda, niektóre zwroty były mało literackie i lekko mnie uwierały, ale to powodowało, że książka stawała się bardziej prawdziwa i naturalna.

Poza tym Agnieszka Opolska, to kobieta z artystyczną głową, pełną pomysłów, pasji, odwagi. Myślę że warto zapoznać się z kolejnymi książkami tej autorki, i śledzić jej poczynania. Książka zawiera niesamowite rysunki pisarki-malarki. Okładka natomiast to przykuwające uwagę dzieło sztuki, które cieszy moje oko ilekroć na nią spojrzę. :)

Gorąco polecam. 


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję autorce.