poniedziałek, 30 stycznia 2017

15/2017 Sezona na cuda, Magdalena Kordel, Wydawnictwo Znak


Magdalena Kordel - Sezon na cuda
Wydawnictwo - Znak
Cykl - Uroczysko
Data wydania - 9.01.2017
kategoria - literatura piękna, polska
Moja ocena - 8/10

Pisałam Wam kiedyś, że często w moim życiu zdarza się tak, że książka mnie odnajduje, że przychodzi wtedy, kiedy najbardziej jej potrzebuję. Tak właśnie było w przypadku "Sezonu na cuda".
Sięgając po tę książkę, sama nie wiedziałam jak bardzo potrzebowałam takiej lektury ku pokrzepieniu serc. 

Seria "Uroczysko" jest znana pewnie wielu czytelnikom. Ja niestety, poznałam ją dopiero teraz. "Sezon na cuda" do kontynuacja losów Majki, bohaterki znanej z pierwszej części. Kobieta prowadzi pensjonat i jest wychowawczynią bardzo pomysłowej i nieokiełznanej klasy maturalnej. To wszystko stanowi podstawę do niespodziewanych zwrotów akcji w życiu właścicielki Uroczyska. Jakich? Dowiecie się oczywiście czytając tę powieść.

 O czym jeszcze jest ta książka?

O niesieniu pomocy. O ludziach którzy wyciągają dłoń, ale również o tych, którzy przed tą dłonią się wzbraniają. O uczuciach i odwadze by się z nimi zmierzyć. A przede wszystkim, o dobru jakie jest w nas. "Sezon na cuda" to ciepła, mądra, pozytywna, zimowo-świąteczna powieść. To książka o cudzie życia i codzienności, często zaskakującej, pełnej lęku. Ale jest to też książka, o pokonywaniu trudności. Malownicze bowiem, jak każda mała miejscowość, nie pozbawione jest swoich tragedii i samotności. Jednak wszystko to, podane jest czytelnikowi w zabawny sposób. Często uśmiech mieszał się u mnie ze wzruszeniem, aż w końcu wybuchnęłam śmiechem, w momencie rozwiązania zagadki, dotyczącej zmiany zachowania nastoletniej córki bohaterki.
W powieści poznamy wielu ciekawych bohaterów. Postacie stają się nam niczym dobrzy przyjaciele, z którymi chciałoby się usiąść i napić kawy, lub najlepszej lokalnej nalewki.
I ktoś zarzuci pewnie, Tak to jedna z tych powieści o kobiecie zmieniającej swoje życie i zakładającej pensjonat. Tak, to właśnie taka powieść. Ale z drugiej strony, jest w tej książce coś wyjątkowego. Coś nieuchwytnego, co wyróżnia ją od innych tego typu powieści na rynku.

Sezon na cuda to zimowa lektura, przywracająca wiarę w ludzkie dobro, w wartościowe znajomości, wiarę w otwartość serca, dlatego gorąco Wam ją polecam. 

Za możliwość przeczytania książki, serdecznie dziękuję Wydawnictwu Znak